02 september, 2009

Skoldeprimerad - men Don Lamb gör dagen bättre

Jag håller på att bli orolig. Nej, stryk det. Jag är orolig.
Sedan jag läste ut "Harry Potter and the Deathly Hallows" så har jag läst exakt 20 sidor.
20 sidor! På en halv månad!

Och har jag någon läslust? Nej.
Har jag någon tv-lust? Nej. (Fast det hindrar mig inte från att se på första säsongen av "Supernatural", som ibland är så läskigt att jag bara klarar av att se ett avsnitt per dag och är så paranoid efter att ha sett spegelavsnittet "Bloody Mary" att jag knappt klarar av att sminka mig).

Jag tror att jag börjar att bli apatisk. Eller så är jag bara deprimerad för att skolan har börjat och våra lärare än en gång verkar vilja ta livet av oss. Jag har fått läxor/arbeten i ALLA ämnen. Jo, ni läste rätt. I alla ämnen, till och med idrott. Så jag har en hel del att göra - plus att jag håller på att plugga in teorikursen, som tar sin tid det också. Så har vi förstås övningskörningar och körlektioner också.

Jag ska ta och läsa ut mina böcker... snart.
Jag ska ta och göra mitt skolarbete... snart.
Jag ska koncentrera mig på mitt körkort... snart.
Vad ska jag göra nu?

Jo, jag ska sitta på youtube och kolla på Don Lamb/Veronica Mars-videor. Jag är stenhård Logan/Veronica-shipper. Ingen annan duger åt Logan, men av någon konstig anledning så har jag alltid velat se Veronica tillsammans med Lamb.
Det var under min sökning efter lite DoVe-ship som jag hittade den här videon, som är mer uppmuntrande än vad jag någonsin kunde drömma om. Jag ger er - Don Lamb (plus scener från en hel del andra serier och filmer som Michael Muhney har varit med i) till Mr Vain.
Helt plötsligt så känns det som att det nog ändå var någonting mellan Veronica och Lamb. Jag menar, hur många gånger kan man egentligen sätta handfängsel på en söt, blond flicka utan att det skapas en viss sexuell atmosfär - och nej, det är inte jag som har snuskig fantasi. Det verkar bara som att Lamb gillar att se Veronica i handbojor.



När vi lika är inne på ämnet så måste jag få slänga in en Lamb/Veronica-video där det verkligen ser ut som att de hade ett förhållande. Hm, undra om det går att hitta bra Lamb/Veronica-fan fiction? (jag håller ju nu på att läsa en där Veronica är fast i Buffyverse).

Sist, men inte minst: Jensen Ackles är riktigt riktigt snygg. Så det så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

uppdatera sepllistan? :)

Emma sa...

Visst är Supernatural bra? Fast jag tycker att Jared Padalecki är bättre. Sam är så söt!

Sarah sa...

Ja, jag ska ta och uppdatera spellistan :D

Emma: Supernatural är jättebra, fast ibland så är det liite för hemskt för mig, men jag har börjat lära mig när jag behöver blunda. Sam är jättesöt, men jag tycker om Deans storebrorsinstinkter och hur han alltid sätter Sams säkerhet först.

Johanna sa...

Jag har aldrig tänkt på veronica/don, men nu när jag har sett video och så, så är det nästan självklart :D

Jag har läst flera fanfiction med Veronica Mars, men aldrig en DoVe. Hittade du några bra? ^^