06 april, 2009

Angel-vånda

Den lilla snåla Farbror Joachim-delen av mig kan inte sova nu.
Jag känner mig så fruktansvärt skyldig.
Jag känner mig som... Angel.

Jag tror att jag har fått en extra del pengakåt själ. För det är det enda jag kan kalla den.
Eller möjligtvis över-ansvarsfull. 1.100 kr. Det är så mycket.
Vad har jag gjort?
Jag...

Jag måste skärpa mig. Jag vill ju verkligen ha "Angel".
Vill jag verkligen det?
Ja, jag har peppat för det hur länge som helst.
Är det verkligen värt alla pengarna?
... .... Jo
Jag kunde ha köpt en säsong åt gången...
Eller, nej. För tv-serier kostar ca 449 kr/st nuförtiden och när de är sänkta till 299 kr/st så måste man slå till. Så det så.

Jag önskar att mitt samvete bara kunde ta och sova. Jag vill blir Angelus. Eller, "Angelus-Sara", inte bokstavligen. Jag vill vara samvetslös när det gäller detta köp.

(Egentligen så är jag mest rädd för att mamma ska bli arg, eller besviken. Sådan är jag, en 18-åring-to-be som är rädd för vad hennes mamma ska tycka, som strävar efter att vara perfekt och får dåligt samvete om hon gör någonting hennes mamma inte tycker om. Jag har nog en lång väg kvar till ett självständigt liv...)

Inga kommentarer: