12 oktober, 2008

Åh, grattis Hugh

Jag har min lista över skådespelare som jag tycker om så där lite extra och jag brukar oftast hålla koll på när de fyller år. Heath Ledgers födelsedag (4 april) är i alla fall inetsad i mitt huvud. Idag så gick jag av någon anledning in på min födelsedagslista och upptäckte att jag visste hade ett födelsedagsbarn idag.
Hugh Jackman fyller 40 år.

Fast det har precis slagit mig hur gamla alla skådespelare/skådespelerskor börjar att bli. Alexis Bledel är 27 år, fastän jag tänker på henne som... 18. Milo Ventimiglia är 30 år, fastän jag tänker på honom som... 20. Värst av allt är ändå att Keiko Agena (Lane i Gilmore Girls) fyllde 35 år förra veckan! Hon är ju nästan lika gammal som min mamma.
Så går det när tonåringarna i ens favoritserier växer upp och blir stora.

(Visste ni att Hugh Jackman först var tänkt som Harvey Dent i "The Dark Knight"? Kan ni tänka er vilken glädjechock jag skulle fått om han varit med i den? Minns ni listan över mina favoritskådespelare? Isåfall så hade jag haft Christian Bale, Heath Ledger, Michael Caine OCH Hugh Jackman i samma film! Plus att Morgan Freeman hamnade just utanför målsnöret på den där listan och, som vi vet, så är ju han också med i filmen. Sedan så får vi ju inte glömma min favoritpolis, James Gordon (a.k.a Gary Oldman). Tänk vilken film det hade blivit för min del!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nähä!? Är mina favorittjejer i Gilmore Girls verkligen så gamla?

Jasså? Usch, det är ju typiskt när de ändrar så mycket från bok till film. Speciellt stör jag mig på att deras nationaliteter aldrig får vara orörda...

Åh, då har jag någonting att se framemot då, jag älskade verkligen filmen Tillsammans är man mindre ensam!

Tack för dina kommentarer!

Sarah sa...

Ja, jag skulle precis säga att det får mig att känna mig gammal, men jag ändrade mig eftersom jag inte känner mig gammal. De får mig att känna mig ung och dum. Jag har ju alltid tänkt på dem som jämngamla med mig.