08 april, 2009

Mardrömmar

De senaste två nätterna så har jag drabbats av samma mardröm. Jag sitter och ser på "Angel" - eller jag skulle vilja lägga dit ett extra par situationstecken. Jag sitter och ser på en parodi av "Angel" som är så fruktansvärt dålig att jag blir riktigt besviken på Joss Whedon. Det är allt drömmen går ut på. Sedan så vaknar jag i panik och undrar vad jag har gjort. Tänk om serien verkligen är så fruktansvärd som den är i min dröm. Vad har jag då slösat en massa pengar på?

Fast, den kan omöjligt vara det. Varför inte? Jo, för det är Joss Whedonism. Det är Buffyverse. Det är ju for god's sake Angel! Det är Cordy och Wesley. Det är gästspel av Buffy, Willow, Faith, Spike och Oz. Det är Drusilla och Darla. Det kan ju inte vara dåligt.

Den andra mardrömmen rör min läsning. "The Old Man and the Sea" är så trist att mina ögon faller igen varje gång jag öppnar den. Albert Camus skrivsätt passar inte mig och därför så har jag svårt att komma in i "Främlingen"... och vi ska inte ens tala om "Como Agua Para Chocolate". Att läsa på spanska är inte det lättaste - och det blir inte bättre av att de 15 första sidorna bara har handlat om lökhackning.

Inga kommentarer: