28 november, 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Snöfrid.

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg
2. Svara på sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
Gilmore Girls
Veronica Mars
Heroes
True Blood (trots att jag bara har sett de två första avsnitten, hittills)
House M.D
Extras
Baywatch (så dåligt att det blir bra)
VH1 All Access (visst heter det där kändisprogrammen som brukar gå på VH1 så?)

8 saker jag gjorde igår
Försökte blogga
Såg på Idol
Var på skolan
Började läsa "Stenens väktare"
Läste ut "Stenens väktare"
Började läsa "Profetians tid"
Var ovanligt sur hela dagen
Påbörjade mitt otroligt smöriga brev till Canal Digital

8 saker jag ser fram emot
Thailand
Jullovet
Att köpstoppet upphör
Veronica Mars 090218
Att tredje säsongen av "Heroes" snart börjar på Canal +
Våren
Alla filmatiseringar av favoritböcker som kommer under 2009 (skräckblandad förtjusning)
Att köpa en ny dator som faktiskt fungerar

8 favoritrestauranger
La Dolce Vita - Stockholm
Ficus - Cala D'Or, Mallorca (jag tror att den hette så)
Pizza Hut - Kunming, Kina (ni förstår inte hur gott det var med pizza efter 12 dagar fyllda av ris)
Burger King - Bangkoks flygplats (samma anledning som ovan)
Baan Thai - Luleå
Det där stället i Stockholm där de har så goda sallader, som jag tror hette någonting med en ko... eller någonting danskt.
XXXXXXXX ?

8 saker på min önskelista
Pengar
Böcker
En massa tvserie-boxar (vad sägs om de sex sista säsongerna av "Buffy", sista säsongen av "Veronica Mars" och andra säsongen av "Heroes"? Undra om "Moonlight" finns som tvserie-box? Tänk, Logan Echolls som vampyr. Yay.)
En ny dator
En ny iPod (eftersom min har börjat hacka)
Ett nedladdningsprogram så att jag slipper höra mina vänner spoila alla tv-serier för mig
En påfyllning på mitt kontantkort så att jag kan ringa
Nya jeans

8 personer jag utmanar
Jag är väldigt tråkig, så jag utmanar alla som känner för det. Eller alla som läser det här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen! :)

Ett tips om du vill ladda ner, installera Opera. Det är en internetläsare precis som Internet Explorer och via den kan du även ladda ner. Opera installeras via deras hemsida: http://www.opera.com/
och är helt gratis. Kommer nya uppdateringar med jämna mellanrum, snabbt att installera och funkar bra. Jag använder det. ;)

USB sa...

Jag antar inte utmaningen, jag tittar inte tillräckligt på tv för att kunna åtta tv-serier som jag sett(eller vet jag det?) Nåväl, jag är ändå ingen resturangmänniska, tyvärr!

Men jag har ett jättebra nedladdningsprogram som du kanske borde spanna in: uTorrent. Det är gratis och lätt att använda, fast det ska tilläggas att jag inte installerade det själv...

Sarah sa...

Jag har kollat upp båda, men det funkade inte. Vi har inte så bra internetanslutning, så jag tror att vi måste ta och uppgradera vårt bredband för att jag ska kunna få hem någonting.