21 december, 2007

Julklappsrim

Jag har börjat klura på rim till mina inköpta julklappar. Det är inte det lättaste och de rim jag kommer på är så patetiska att de inte går att använda.

Till mig själv har jag köpt Odyssen och Iliaden (37 kr/del) och jag har fått hjälp med ett bra rim till dem. Dock så har jag glömt exakt hur det var, så jag får leta reda på det bland alla mina meddelanden.

Till mamma har jag köpt Stolthet och fördom-serien från 1995 med Colin Firth som Mr Darcy. Jag älskar Stolthet och fördom - både boken och filmen - och det känns som att det är dags att jag får se den ökända serien också. Plus att mamma inte kan se Colin Firth i någon annan roll utan att utbrista "Åh, vad han var bra som Mr Darcy".

Till pappa har jag köpt en deckare, som alla andra år. Jag har ett ganska bra rim på gång där.

Min lillasyster ska få två "Gossip Girl"-böcker, även fast jag lovade henne att jag inte skulle köpa en bok till henne. Det känns som att ingen kommer att bli förvånad över att hon får en bok av mig.

Rimhjälp är välkommen ^^

Inga kommentarer: