25 december, 2007

Kostymfilmernas afton



Jag har tillbringat dagen/kvällen med att... se på kostymfilm och läsa gamla ungdomsböcker om vampyrer från Läslusen. Dock så stred boken mot min och Sandras fina diskussion i natt om att vampyrer är goda varelser (så länge de har guldiga ögon, of course) och att alla varulvar är dumma. Väldigt moget, men sant.

En kvot som i alla fall är uppfylld är min kostymfilmskvot. Jippie. Jag började dagen med att se slutet på Stolthet och fördom (filmen) och såg sedan Ever after på trean, otroligt vacker film som gav mig hopp om bättre tider eftersom prinsens kärlek inte var en perfekt opererad tjej med timglasfigur. Sedan fortsatte dagen i kostymernas tecken med Kate och Leopold som gick nyss på trean. Kanske inte kostymfilm, men det snuddar på gränsen. Leopold a.k.a Hugh Jackman är i alla fall jättesnygg, jättegullig och har en jättehet accent.


Eftersom jag är fast på 1700-, 1800-talet så tänkte jag gå och läsa Förnuft och känsla nu. Godnatt ^^

Inga kommentarer: