05 december, 2008

Bloggen lider av dehydrering

Jag upptäckte precis att jag inte har varit inloggad på bloggen en enda gång under den här första December-veckan. Det är katastrof. Det kommer aldrig att hända igen, det kan jag lova er. Vad har jag gjort de senaste dagarna? När jag tänker tillbaka så dyker bara två ord upp i mitt huvud: Skolarbete och Belgarion. Det kanske är förklaring nog.
Jag har pluggat som ett djur och sträckläst min favoritserie från mellanstadiet, "Sagan om Belgarion".

Fast de är ändå hemskt. Jag har helt missat att "The Tales of Beedle the Bard" har släppts. Ni vet inte hur besviken jag är på mig själv. Jag, som klassar mig själv som Harry Potter-nörd av högsta kalibern, har helt glömt någonting som är i högsta grad kopplat till Harrys värld. Jag är ledsen JK, hoppas du kan förlåta mig.

(Nu kommer bara problemet: Hur ska jag få tag i "The Tales of Beedle the Bard" innan jag åker till Thailand på Lucia?)

4 kommentarer:

USB sa...

Jag sträckläste TTBB igår, i en en hel timme! Den var värt sina 99 kr.

Sarah sa...

Jag tror dig! Hur tjock är den? Jag måste planera hur jag ska få in den på min HP-hylla, som är ganska så full just nu.

Mini sa...

Med tanke på att jag brukar sträckläsa min Eddingssamling en gång om året, så har jag djupa sympatier för dig.

USB sa...

TTBB är 1,1 cm tjock. Jag tror den får plats...