20 december, 2008

Inlaegg fran Thailand

Jag sa att jag skulle ta och blogga fran Thailand, men jag har angrat mig.
Tangentborden haer driver mig till vansinne och det aer inte forraen nu som jag inser hur ofta jag anvaender vara svenska bokstaever, och i hur manga ord som de ingar.
Sedan sa blir allt mycket vaerre av att jag var och varannan minut lyckas byta till thai-tecken, pa nagot saett.

Jag har det bra och laeser pa som bara den. Jag tror att jag har laest fem-sex bocker hittills, sa det blir manga recensioner naer jag kommer hem! (En annan anledning till varfor jag inte vill blogga: Jag maste recensera "Isprinsessan" - och vill helst inte vara tvungen att referera till forfattarinnan som Camilla Laeckberg - och "Den grona milen" (ni ser ju hur bra DET gar)).

Jag har bara ett klagomal pa resan hittills - och ni kommer att fa hora talas om det haer en laang tid da det har varit en traumatisk upplevelse for mig.... Innan jag ens hunnit laesa halva "Den grona milen" sa lossnade boken fran paermen! Det var en hemsk hemsk hemsk haendelse. Jag brukar inte laemna fingeravtryck pa omslagen, hur kan da hela boken ramla isaer?
Dalig bindning (eller limning, vad det nu kallas), fy!

(liten ordlista: ae läses som ä, en del a som a:et med en prick ovanför och en del o:n läses som ö...
och ja, jag kunde ha kopierat in dem i inlägget, men jag är alldeles för lat för det)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där :)
Gissa min frustration under en månad i Ungern... till slut blev jag tvungen att skriva med den mödosamma klistra in - metoden då jag inte kunde vänta med recensionerna längre..

USB sa...

Visst är det hemskt!När jag var i Skottland i somras vara jag tvungen att skriva ett inlägg på min favoritsida så det inte skulle tro jag dött. Det slutade med att jag skulle kopiera alla å, ä och ö men tyvärr upptäckte jag att inte ett enda stort Ä fanns med i en debatt jag var inne på. Jag funderar fortfarande över hur det kunde bli så...

Sarah sa...

Jag skrev ett mejl till en kompis där jag klistrade in å, ä och ö. Det tog mig 45 minuter att få in alla bokstäverna på rätt ställe, och sedan så var min internettid så gott som slut.

USB:
När jag kopierar in å, ä och ö så skriver jag bara med gemener. Jag orkar inte ens leta upp stora bokstäver utan tar bara första bästa :)