14 januari, 2008

Reunited

"The teenage queen, the loaded gun;
The drop dead dream, the Chosen One
A southern drawl, a world unseen;
A city wall and a trampoline"

Min iPod behöver en ny spelningslista och det snart. Jag har 400 låtar i samma lista, vilket blir en hel del knapprande när musiken inte passar... vilket den nästan aldrig gör. Så, jag har gjort en favoritlista - med låtar som jag absolut inte kan zappa över, för de är så otroligt bra.

Och medan jag scrollade ner i iTunes hittade jag ett bortglömt guldkorn. Read my mind med The Killers. Som jag älskar den låten, varför hade jag glömt den?

Finns det något bättre än att återförenas med en sång som du kan varenda stavelse i, varenda taktslag?

"She said I don't mind, if you don't mind'
Cause I don't shine if you don't shine"

Inga kommentarer: