12 maj, 2008

Lyckan är total!

Idag när jag kom hem så möttes jag av ett stoort paket vid postlådan. Det visade sig vara från CDON och innehöll min länge (sedan i torsdags, men det känns som en evighet) efterlängtade beställning och nu när jag har fått den så är jag så lycklig att jag svävar som på små moln.
Paketet innehåller tredje, fjärde och femte säsongen av Gilmore Girls (man måste ju passa på nu när det är rea, jag har haft Lorelai-abstinens sedan förra veckan då jag såg klart andra säsongen) och min favorit bland de smått överdramatiserade kostymhjältefilmerna, Tristan + Isolde. Det är en film som jag faktiskt överser alla bristerna på. Jag struntar fullkomligt i att de har ändrat nästan hela orginalhistorien. De är vackra på olika sätt och om de gör om filmerna totalt så kan jag faktiskt separera och njuta av både filmen och legenden. Plus, en kostymfilm som utspelar sig i England, har en extremt snygg och "power" hjälte och en handling som får mig att hulka är ALDRIG fel.

(Dagens, nej månadens, största misstag gjordes i dag av mig på engelskan. Jag tjuvläste i min klasskompis Twilight-bok. Bara en halv sida, när Bella ser Edward för första gången i matsalen. Men bara de få meningarna "less bulky" och "untidy reddish hair" fick mig att fånle och nu vill jag bara läsa boken. Jag funderar seriöst på att avbryta min läsning av Jonatahn Strange & Mr Norrelll, om det inte hade varit för att jag faktiskt tycker att den boken är jättebra och verkligen vill läsa ut den.
Så kritan; Läs inte era obssession-böcker på engelska lektionerna om ni inte har tillfälle att hänge er åt dem senare!)

Inga kommentarer: