21 maj, 2008

Welcome to the jungle


Idag utökades familjen med en ny medlem. Det är vår söta, men än så länge väldigt gnälliga, namnlösa tik. Hon har gnällt oavbrutet i 2,5 timmar, men jag tror att det går ganska bra. Jag har ju aldrig haft hund tidigare, men hon är snäll - utöver gnällandet.

Namnet kommer mest troligt bli Thea, från kennelnamnet, eller B/Stella (som ska läsas som Bella eller Stella). Ni kan ju gissa vilket namn jag promotar för? Fast jag vet inte... Bella? Passar det verkligen. Bella är ju tjejen som smälte Edwards (is)hjärta och inte en hund. Om man tänker Bella som i Bellatrix Black så blir det istället bättre, om man bortser från att Bellatrix är min least-liked-person i Harry Potter (efter Umbridge)... Jag ville ju att hunden skulle heta Sirius om det var en hanne så....



8 kommentarer:

Sandra sa...

Thea är ju jättegulligt! Men kanske inte på en hund (det kan bero på att min lärares dotter heter så XD)
Annars gillar jag verligen Stella! Det låter hundigt och är jättefint! :)

Anonym sa...

Fin hund, bra blogg! Har du läst "I en klass för sig"? Prep tror jag att den heter på engelska.

Sarah sa...

Tack! :)
Jo, jag har läst "Prep/I en klass för sig" och det är en bok som jag rekommenderar till alla. Har du läst den? :)

Anonym sa...

(The Golden Compass) Svar: Jo, det där med pojken som dog, han dog inte alls i boken. Och sen Roger som INTE dog i slutet.... Slutet var ju totalt borttaget och omgjort till ett slags smörigt Happy End... Gud, vad jag blev irriterad...

Förresten skulle ni kunna ge hunden nåt roligt/annorlunda namn som.. typ Aubergine... Äh, det är säkert bara jag som är elak :P

Anonym sa...

haha, läskigt! (det om min blogg och evanescense - orkar inte kolla upp hur dom stavar men). men du svarade inte på min fråga! (om du läst prep?) inte för att jag dör om jag inte får veta, men tänkte bara att du glömde svara.

Anonym sa...

haha, okeej, det kanske är så man ska göra?! jag svarar också alltid i min egen blogg kom jag på nu. lite krångligt för det är inte så ofta man går tillbaks till nåns inlägg och "ååhh den kanske har svarat!". förresten så kommenterade jag ju här en gång till och såg inte att du svarat, och detta blir tredje gången jag kommenterar på detta inlägget.

ja, den är verkligen underbart bra, och jag anade att du hade läst den, det var lite därför jag frågade.

Tekoppen sa...

Vilken gullegumma!!! Stella är superfint. Och Bella. Och Thea. Eller vad sägs om Arwen? :)

Sarah sa...

Varför tänkte jag inte på Arwen tidigare! :O