18 februari, 2009

Tillfälligt avbrott

Jag har ingen ork att blogga längre. Inte just nu. Vad skulle jag egentligen blogga om? Jag läser ingenting, inte av fri vilja utan på grund av tidsbrist. De få stunderna som jag faktiskt är ledig så ägnar jag mig åt helt hjärnfria aktiviteter. Jag klarar inte av att se på Buffy, för chansen finns att jag somnar när jag väl slappnar av. Det är sant, jag skulle koppla av med Buffy här för en dag sedan och trots att avsnittet var super så somnade jag halvvägs in.

Vill ni veta hur mina dagar ser ut nu för tiden?
Jag kliver upp 06.30 på morgonen, varje dag är det lite svårare än den förra att vakna till. 08.00 så börjar skoldagen och slutar 15.30. Ja, alla dagar förutom tisdagar då som är min enda "tidiga" dag i veckan. Det tar en halvtimme för mig att komma hem så vid 16.00 så är jag hemma. Då har jag antingen a) en timme och 45 minuter eller b) fyra timmar på mig innan det är dags för träning. De timmarna spenderar jag, nästan oavbrutet tillsammans med en av mina skolböcker, eller skrivandes en uppsats.

Den enda egentid jag har kvar är den där halvtimmen innan jag stupar i säng på kvällen, och det är tid som jag egenligen behöver för annat. Tid som jag stjäl för att jag i alla fall ska kunna ha några minuter under dygnet som jag skulle kunna kalla mina.

För var dag som går så blir den där halvtimmen mindre och mindre på grund av att jag blir tröttare och tröttare och somnar tidigare. För var dag som går så blir mitt studerande mer och mer oeffektivt, vilket kräver ännu mer tid. Och jag orkar inte.

Därför klarar jag inte av att hantera bloggen längre. I alla fall inte fram till sportlovet. Jag vill inte ha dåligt samvete för att jag låter den förfalla. Just nu så blir den bortprioriterad.

Jag vill helst bara sätta mig ner och gråta i ett hörn. Vart har min fritid tagit vägen? Har jag inget liv längre? Varför kretsar varenda vaken minut kring skolan?
Hallå, ni norrbottniska pyromaner som har bränt ner de där skolorna (nog för att det var två skilda händelser, men ändå), ingen chans att ni kan tänka er att bränna ner min? Annars finns det en chans att jag gör det själv.
(I fall att ni tänker göra det: akta biblioteket!)

5 kommentarer:

Olivia sa...

Var rädd om dig bara, slit inte ut dig för mycket. Se till att vila ut ordentligt på sportlovet, sen är det ju inte långt till påsklovet!

USB sa...

Har du inte sportlov än? Jag har det just nu, men jag orkar inte heller med bloggen.

Men om du inte hinner med att leva kanske du ska skippa träningen en dag i veckan eller så, eller bestämma att minst en timme om dagen får du inte syssla med läxor, skola eller träning.

Aidaho sa...

Jag håller med ovanstående tips. När orken tryter kan det vara bättre att satsa på frisk luft och en lugnare art av träning - promenader - för att inte slita ut en trött kropp. Och sen vila, vila, vila. Och sen inte släppa bloggen! :) Skulle sakna din blogg alltför mycket så var rädd om dig!

Sandra sa...

Jag ska vara lite positiv nu :D

Det är dokumenterat och noga uträknat att den här tiden är den deppigaste på hela året. Det blir fortfarande mörkt tidigt. Man har fortfarande lite pengar efter jul. Det är lång tid mellan jullov och sportlov (för oss norrlänningar som har vecka 10 i alla fall) och det är bara skitbidrag i Melodifestivalen. SÅ när vecka 10 har varit kan alla börja ett helt nytt liv med ny motivation och ny ork. Bra, va? :D

Sarah sa...

Olivia: Jag har en kalender på insidan av min skåpdörr där jag räknar ner skoldagarna till sommarlovet och det är inte länge kvar!

USB: Nej, vi har sportlov nästa vecka (felet med att bo i Norrbotten, vi får sportlov sent), men jag får lov redan imorgon. Jippie!

Aidaho: Tack! Jag skulle gärna gå ut och gå, men vi har drabbats av en riktig kallperiod här uppe just nu... därav min orklöshet, men snart så är det ju lov och då ska jag ta och uppdatera!

Sandra: Ja! I Skåne så blir de snabbare uppvilade! Och jag håller med dig om Melodifestivalen, hittills så har jag nog bara tyckt om 5 av 24 bidrag...:D