01 april, 2008

Bokfrossa

Det är tur att jag köpt en ny bokhylla för idag så har det investerats. Var inne i "storstaden" idag och upptäckte att Åhléns hade halva reapriset på alla böcker och vissa tv-serier. Först slank de två första säsongerna av Gilmore Girls ned i - den icke existerande, men bildligt talade - korgen, om jag hade haft råd (och om mamma inte hade stoppat mig) så hade jag köpt alla sex säsongerna. Det var bara startskottet.
När kassörskan meddelade att alla mina böcker endast kostade 180 kr så höll jag på att svimma. Åtta böcker för 180 kr! Det är 22,5 kr per bok!

Väl ute ur affären så började jag vakna till liv igen... och inse att en del böcker inte kommer att bli lästa på ett bra tag. Oliva Joules fria fantasier av Helen Fielding kanske blir sommarläsning, Valerio Massimo Manfredi's Alexander-trilogi kanske läses ... om jag får slut på andra böcker, vilket aldrig kommer att hända. Jag har absolut ingen aning varför jag köpte En långvarig förlovning av Sébastien Japrisot. Jag har länge velat se filmen, men boken? De enda böckerna som jag kan garantera att jag kommer att läsa är Maria Gripes "Skuggböcker", men först måste jag få tag på första boken.

En bokinvestering som jag däremot inte ångrar är mitt adlibrispaket, som äntligen kom idag efter en låång väntan.

Inga kommentarer: