04 april, 2008

Grattis på (what could have been) 29-års dagen

Idag skulle Heath Ledger ha firat sin tjugonionde födelsedag. Tjugonionde. Jag har inte riktigt släppt det ännu. Det borde vara olagligt att dö så ung, och av en olyckshändelse. Inte av en bilkrock, inte av slarv med medicin. Jag kanske är naiv, men jag förstår verkligen inte vad tidningarna håller på med. Läste i Aftonbladet för någon månad sedan att Naomi Campbells ex-assistent hade talat ut om hur Heath brukade ta droger med Naomi. Vad de glömde att nämna i artikeln var att assistent var avskedad, sedan fem år tillbaka. Så hennes information var inte särskilt "ny". Varför måste man försöka svartmåla en död människas namn? Borde inte kändisarna få lite privacy åtminstone då? Eller...

Heath har fortfarande de sötaste smilgroparna jag har sett, och han är fortfarande min icke-fiktiva tonårscrush nummer ett. Så grattis på 29 års dagen, fastän du aldrig blev äldre än tjugoåtta.

Inga kommentarer: