17 april, 2008

Jag är med hund...


... eller rättare sagt, vi ska skaffa hund. Den 17 maj får vi mest troligt hämta en söt liten svart tjej från en närliggande kennel och striderna är i full gång här hemma. Vi har exakt en månad på oss att enas om ett namn och det är inte det enklaste. Min lillasyster vill att den ska heta Nellie, men jag tål inte det namnet. Tror att överdosering av Nelly Furtado kan ligga bakom allergin, eller att min nyfödda kusin egentligen skulle heta Nellie.

I vilket fall som helst så slåss jag för att hunden ska få heta något med litteraturkoppling. Innan vi bestämde oss för en tik så hade jag "Sirius" som alternativ (vad skulle passa bättre som namn på en stor svart hund?), men nu har jag slut på idéer. Någon som har ett fint namn som är lätt att uttala och passar på en svart sällskaplig hund?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad spännande med en vovve! :)

Klara sa...

Jag brukar köra med mat namn - ger en rolig "djur"-touch åt namnet! Haft ett marsin som hetat Caviar och nu en katt som heter Russin!

Anonym sa...

Lycka till med hundköpet, och välkommen till hundlivet :D
Kram Karro med Grabbar

Sarah sa...

Tack så mycket för förslagen och välkomnandt! :)