05 april, 2008

I'm a happy happy girl, in a happy happy world

Saker jag är glad över denna lördagskväll;

1. Jag har äntligen läst ut en bok, och är på god väg att avsluta The Vampire Lestat. Min lästorka skrämde mig, men nu känns det som att jag är på rätt spår igen.

2. Taylor Lautner ska spela Jacob Black i Twilight och jag andas ut. Jag har gått och varit livrädd enda sedan Robert Pattinson (som jag avskydde redan som Cedric i Harry Potter) blev castad som Edward att de skulle välja en otroligt snygg mörk kille till att spela Jacob. Jag var rädd att min *host* hormonstinna tonårshjärna skulle överge allt sunt förnuft och faktiskt börja gilla film-Jacob, ett stort problem då jag är benhård "Team Edward"-are. Nu ser jag på bilderna och drar en lättnads suck. Jag kommer inte bli kär i Jacob, hipp hurra.

3. Cam Gigandet, min favoritkille i O.C (efter Adam Brody), ska spela James. Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för om det är en bra sak eller en dålig, men det känns skönt att det är någon jag faktiskt vet vem det är. Under mina mörka dagar, även kända som min O.C-period, var jag smått förälskad i bad boy-Volchock (dvs. Cam) ... tills han körde ihjäl Marissa. Det var då jag slutade se på O.C, och det är jag glad för nu.

Inga kommentarer: