01 april, 2008

Kvartalrapport 1

En fjärdedel av 2008 har passerat och det är dags att göra en översikt över vad som har hänt på bokfronten. Det känns som om jag har haft mindre lästid än förra året; fler läxor, mer krävande skolarbete, ett tröttare och mer okoncentrerat jag. Det har även lett till att jag har läst otroligt mycket chick lit under årets första kvartal, mer än jag vanligtvis läser, och väldigt lite fantasy - för att vara jag.

Mina bokrelaterade nyårslöften var följande:
1. Alla lästa böcker måste "recenseras" på bloggen.
2. Minst 100 böcker ska läsas under 2008.
3. Minst 40 % av de lästa böckerna ska vara på engelska.
4. En klassiker ska läsas varje månad.

Lästa Januari-Mars 2008;

Förnuft och känsla av Jane Austen
Go Ask Alice av Anonymous
Coraline av Neil Gaiman
Callgirl på Manhattan av Tracy Quan
En olustig början av Lemony Snicket
Allt för min syster av Jodi Picoult
Kitty och bröllopsmysteriet av Carolyn Keene
Watermelon av Marian Keyes
Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory
Rachel's Holiday av Marian Keyes
Interview with the Vampire av Anne Rice
The Pearl av John Steinbeck
Kitty och den försvunna arvtagerskan av Carolyn Keene
Angels av Marian Keyes
En komikers uppväxt av Jonas Gardell
En geishas memoarer av Arthur Golden
Pride and Prejudice av Jane Austen
Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
Anybody Out There av Marian Keyes
Försvinnanden av Jodi Picoult
Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach
Neverwhere av Neil Gaiman
Försoning av Ian McEwan
Borta med vinden av Margaret Mitchell
Romeo and Juliet av William Shakespeare
Everyone Worth Knowing av Lauren Weisberger
Gossip Girl av Cecily von Zeigesar
Gossip Girl: Ni vet att ni älskar mig av Cecily von Zeigesar

Det blir totalt 28 böcker, helt klart godkänt då det är mer än 25 % av det slutliga målet. 13 av dessa böcker var engelska - vilket är ca 46 % av den totala summan, så löfte nummer 3 är även det uppfyllt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, vilka nyårslöften!! Verkligen credit och en stor eloge till dig om du uppfyller alltihop! Men det tror jag att du gör, du är den boktokigaste människa jag känner XD (och det är inte en förolämpning! :P)

Sarah sa...

(Översättning: Du är den enda av mina bekanta som inte har något eget liv) ;)

Tack! :)