13 april, 2008

Skuggan över stenbänken-efterlysning

Jag har inhandlat de tre sista av Maria Gripes "Skuggböcker" på bokrean, men jag saknar den första, Skuggan över stenbänken, och har letat igenom varenda internetbokhandel som finns efter ett exemplar. Överallt har jag fått samma besked; Finns ej i sortimentet.

Är de totalt slutsålda överallt? Det måste väl finnas ett enda exemplar någonstans i Sverige som är till salu. Jag är inte ens petig och måste ha nya böcker. Mitt enda krav är att den är hel, inte alltför hundörad och att den inte luktar rök... och att den inte har biblioteksrygg. Det finns få saker som jag avskyr så mycket som bruna "tyg"-ryggar.

5 kommentarer:

Martina sa...

Testa Bokbörsen (begagnade böcker), www.bokborsen.se. Där finns den.

Tekoppen sa...

Ja, Bokbörsen är riktigt bra. Om man har väldigt svårt att hitta en bok finns finndinbok.se, där lägger man in en efterlysning så letar de upp boken åt en. Dyrt, men kan vara värt det ibland.

Sarah sa...

Tack! Jag ska genast ta och kolla upp det...

Amoroso sa...

Men de var ju med på bokrean nyss? Finns de verkligen inte?

Sarah sa...

De tre sista böckerna var på rea, men den första har varit slutsåld i Sverige sedan 2006 (enligt kvinnan i bokhandeln här). Det var säkert därför de reade ut de andra...