28 mars, 2009

Bokenkät

Senaste...
Utlästa boken: "Den andra systern Boleyn", femte mars. Det tar emot att säga det, men eftersom jag har haft noll läslust sedan nyår och därutöver håller på med fem böcker så är det nog lite berättigat.
Påbörjade boken: Håll i er nu - “Den gamle och havet" av Ernest Hemingway till svenskan, "The Fifth Child" av Doris Lessing till engelskan (jättebra, men jag vågar inte läsa vidare pga min nya rädsla för Ben), "Death du Jour" av Kathy Reichs, "Como Agua Para Chocolate" av Laura Esquivel till spanskan och i natt så påbörjade jag även "Dead Until Dark" av Charlaine Harris då jag inte kunde somna.
Höjdaren: "The Fifth Child", fastän jag inte har läst ut den ännu.
Besvikelsen: "Den andra systern Boleyn"
Lånade bibloboken: “Den gamle och havet"
Inköpta boken: Bokpaket från CDON då de hade rea på engelska pocket. Bla. "The Almost Moon" av Alice Sebold och "Bones to Ashes" av Kathy Reichs.
Bokcravingen: Jag känner ett starkt behov av vampyrer i bokform, därav min sena Sookie Stackhouse-läsning. Känner även ett stort behov av åttonde säsongen av Buffy i serieformat.
Lästa meningen: “A vampire, yearning for home" (ur "Dead Until Dark")

Enkäten är från bokhora-Helena.

Inga kommentarer: