31 mars, 2009

Omröstning: Latinskt motto

Jag hade tänkt vara lite extra pretto genom att välja ett latinskt motto till min blogg, ett motto som kan stå där uppe under bloggens namn och se väldigt kulturellt ut.
Enda felet är att jag inte kan bestämma mig, så jag har öppnat en poll.
Alternativen ni har att välja på är:
  1. Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit (= Ingen dansar nykter om han inte råkar vara galen)
  2. Sub rosa (= Under rosen, sagt i förtroende)
  3. In lacrimis voluptas (= I tårar ligger vällust)
  4. Verba volant, scripta manent (= Ord flyger bort, det skrivna består)
  5. Divide et impera! (= Söndra och härska!)
  6. Cave canem! (= Se upp för hunden!)
  7. Stultorum infinitus est numerus (= Dumbommarnas antal är oräkneligt)
  8. In flagranti delicto (= På bar gärning)
  9. Deprimere ille bubula linter (= "Debase the beef canoe", Förnedra biffkanoten)
  10. Da mihi! (= Ge mig!)

(Lite förklaringar. Första alternativet är på grund av min oförmåga att röra på mig det minsta, jag är danshandikappad... och har alltså ingenting med bloggen att göra. Tredje alternativet har att göra med min morbida förkärlek för misär. Eller, för scener/kapitel där någonting sorgligt inträffar. Jag älskar att gråta till filmer. Nionde alternativet är - surprise, surprise - från Buffy och har ingen som helst logisk mening.)

1 kommentar:

USB sa...

Du kan ta mitt, jag funderar ändå på att byta till "litterarum radices amarae, fructus dulces". Om jag inte har helt fel och någon har lurat mig ska det betyda "Kunskapens rot är bitter, men dess frukter är söta".