19 september, 2008

The Dark Knight

Jag har mått mycket bättre idag och imorgon så ska jag återuppta mitt bloggande hade jag tänkt mig, men det här inlägget kan bara inte vänta.

Jag kommer precis från bion. Jag vet inte vad jag tänkte när jag gick och satt mig i biosalongen på den första dagen utan monsterhakkörteln, men ikväll så gick jag och en kompis och såg "The Dark Knight" och den var fantastisk.

# 1 : The Joker toppar härmed min lista över mest psycho "villain" i hjältefilmer. Som sagt, alla mina listor är baserade på saker jag kommer ihåg så de kanske inte är faktaenliga, men ändå. Han puttade ner Sylar (som jag hade en intim dröm om igår, vilket ledde till att jag blev äcklad på mig själv - eftersom jag tycker att han är väldigt... ehm, just ja, psycho.) från första platsen och tog över allting. Ändå så kan man inte låta bli att tycka i alla fall lite om honom. När Jokern trippar ut från sjukhuset i full sjuksköterskeuniform och hoppar till av glädje vart och varannat steg så blir det faktiskt ganska sött... och sjukt.

# 2: Batman får gärna rädda mig. Nu blir det tal om mina listor igen. Batman hamnar på andra plats på listan "Hjältar som gärna får rädda mig". (Behöver ni gissa vem ettan är? - fanfar - Peter Petrelli of course). Jag älskar Bruce Wayne. Bruce är manligare än både Clark och Peter (Parker alltså) och det faktum att Christian Bale spelar honom gör inte saken sämre. Det blev många suckar från mitt håll.

# 3: Heath var otrolig. Jag och H (min kompis) var rädda att vi skulle börja gråta under bion, sörjande fan girls som vi är, men han var så otrolig att vi inte ens tänkte på att det var honom. Det gick inte att se ett spår av Heath i Jokern! När han var uppe på skärmen så VAR han Jokern.

# 4: Trots att jag avskyravskyravskyr Gary Oldman i Harry Potter-filmerna så älskarälskarälskar jag honom i Batman. Det bevisar vad jag alltid har sagt, fast folk inte tror mig. Jag har ingenting emot Gary, jag avgudar Gary, men han är fel person att spela Sirius - speciellt eftersom Sirius är ca 33 år och inte har några tatueringar - eller mustasch.

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooh, jaa!
Gary är underbar(t läskig) i en av mina favoritfilmer Léon. Plus så var han riktigt bra i Dead Fish och Det femte elementet - tyckte om honom som vampyr också. En riktig Dilf. he he

En sak jag märkte var att många bloggare blev sjuka den här veckan. Jag inkluderad. Är fortfarande dålig, men orkar ligga i sängen och skriva det här på min laptop. ;)

Sarah sa...

Det kanske går något slags datavirus? ;)

Vad jag vet så har jag bara sett honom i Harry Potter-filmerna och i Batman, så jag har inte så stor koll på hur bra han är utanför det... Jag vet inte hur jag ska förklara det, men James Gordon känns så otroligt mänsklig och hederlig och det är till stor del Garys förtjänst.