01 september, 2008

Nerpackade böcker; Den slutgiltiga versionen

Jag och mamma har haft en långdragen fight under kvällen och eftermiddagen över hur många böcker jag kan ta med mig till Kina. Jag tyckte att 7 böcker lätt skulle få plats, medan hon tyckte att max 3 var ett rimligt antal då jag "faktiskt kan låna böcker från mina klasskamrater". Till slut så nådde vi en kompromiss och 5 böcker får äran att resa tillsammans med mig till Asien... plus de där pocketen jag planerar att köpa på Pocketshop på Arlanda, långt ifrån mammas vakande ögon.

Jag planerar att läsa "Me and Mr Darcy" på flygresan till Thailand och har "Sugar Rush" som back-up ifall den andra inte tilltalar mig, eller ifall den tar slut. Sedan så har även "Den trettonde historien", "Fördjupade studier i katastroffysik" och "The Eyre Affaire" fått komma med. "Historikern" var den sista boken som blev utsorterad, eftersom jag helst vill läsa "Dracula" innan jag läser boken som har fått (ök)namnet "The Dracula Code".

Inga kommentarer: