17 september, 2008

Virusinfektion med irriterade körtlar

Ni kan ta det lugnt, jag är hemma. Jag har inte fastnat i Kina utan hemresan gick helt enligt planerna. Vad som däremot inte gick enligt planerna är min hälsa. Jag har drabbats av en virusinfektion och mår ... (för att använda ett civiliserat språk) inte så bra. Det började samma dag som vi landade i Sverige med halsont från helvetet. Varje gång jag svalde så brände det till i halsen och det slutade med att nästan drog mig ifrån att äta eller dricka någonting. Sedan så gick det bara utför. Så här sitter jag nu, femte dagen med en febertemperatur uppe vid 39-gränsen, med mördarhalsen och lock i öronen... och ni har inte hört det bästa än. Tydligen så har den här virusinfluensan slagi till extra hårt mot någon körtel under hakan, som har svällt upp till fem gånger dess storlek och bara växer och växer. Så just nu så har jag världens största dubbelhaka, uppsvälld och värkande.

För att göra det hela ännu värre så orkar jag absolut ingenting. Det är just så att jag orkar ligga ner och se på film och om jag har tur så somnar jag inte ifrån filmen. Jag kan inte läsa, inte sitta vid datorn - förutom korta stunder som denna då allting känns klarare för en stund. Jag ligger i stort sätt ner hela dagen och gör ingenting. Det känns jätteensamt också då jag inte vågar låta mina vänner komma hit ifall jag smittar dem och jag kan inte prata med dem i telefonen då min igenslemmade värkande hals hindrar mig från att prata i längre meningar.

Så någongång under de följande dagarna så ska jag försöka samla tillräckligt med energi för att skriva alla de inlägg som jag hade på lager. Det kommer nog komma som en stor bomb, helt plötsligt så tar bloggtorkan slut och 10-15 nya inlägg kommer på en gång.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, krya på dig!

Mediaoffret sa...

Dude...jag känner igen det där >.< Har haft alla symptom som vad du har, skillnaden är att jag inte har haft halsont från helvetet utan fått lock i ena örat så stor att jag har haft ont (smärtan drog sedan ner till käken också) och har nu hög tinitus =(

Vi får helt enkelt krya på oss!

Anonym sa...

Usch, vad hemskt. Krya på dig snart!

Anonym sa...

Usch, tänk om det är ett kinesiskt virus? (sa The Hypochondriac-by-proxy)

Sarah sa...

Tack tack! :)

Nattkaja, du kan vara lugn! Det är inget kinesiskt virus för jag var smittad redan innan jag åkte till Kina.