24 september, 2008

Jag vill, jag vill, jag vill.

Jag vill beställa böcker, jag vill beställa böcker, jag vill...
Men är det verkligen så smart att beställa då man för tillfället är nere i en nergående spiral när det gäller läsning och man redan har 52 olästa böcker i bokhyllan?

Trots det så har jag en lista på böcker jag måste ha. Jag måste ha nästa Sookie Stackhouse-bok, jag måste ha "A Midsummer Night's Dream", "Othello" och "King Lear". Jag måste ha "The Penguin Vampire Stories". Jag måste ha "Lolita" och "Sweet" och ...

Listan är lång och måste reduceras rejält innan jag ens kan tänka på att beställa. Jag ska försöka hålla mig till min nya regel. Max böcker/filmer för 300 kr per månad. Det låter väl som en rimlig gräns... eller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt där brukar jag också råka ut för :) Min prioritering just nu är att läsa ut de fem böcker jag håller på med och ABSOLUT INTE köpa/låna nya...

Anonym sa...

Angående "Dvärgen", så tycker jag ändå att huvudpersonen är ganska intressant, jag fascineras alltid av hur författare kan komma på olika speciella/frånstötande karaktärer och sedan skildra dem så levande och trovärdigt. Det är det jag också tycker så mycket om med "Parfymen". Vad tycker du om den förresten?

Anonym sa...

Jag tycker det låter som du har stora problem, men en gräns per månad låter bra!

Sarah sa...

Jag har faktiskt inte läst ut "Parfymen", utan ska återuppta den snart. Jag tog en paus i somras för att jag tyckte att boken fick lida för att jag... Det går inte att förklara, men jag var inte på rätt humör för en sådan bok. På sommaren så måste jag läsa lättsammare böcker :)
Men nu när hösten är här så ska jag plocka fram "Parfymen" igen.
Fast jag måste säga att Grenouille (felstavat?) inte ens är i närheten av dvärgen när det gäller frånstötande karaktärer.

Jag har bestämt mig att inte köpa några nya böcker förrän efter min födelsedag, unless det är ett erbjudande eller ett fynd.

Mini sa...

Suck.
Känner igen känslan. Men nu sitter jag här med två Billy-hyllor fulla med olästa böcker och då måste man sluta köpa. Jag vill ju ha en sportslig chans att hinna läsa ut dem innan jag dör.