01 september, 2008

Att recensera eller att inte recensera, det är frågan.

Jag har ju precis läst ut "Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson och borde egentligen följa traditionen och lägga ut en recension på den snarast. Kruxet är; får jag verkligen göra det? Jag tror inte precis det finns någon lag som säger att jag kommer att få betala böter om jag skriver vad jag tycker om boken - men eftersom jag fick den genom utlottning och den inte släpps förrän 9 september - så känns det lite dumt. Om de hade sagt "här, du får den här för att recensera den på valfri plats - till exempel din blogg" så hade det känts OK, men nu så är det ju meningen att jag ska skicka in en recension åt Akademibokhandeln. Då känns det lite dumt att recensera den på bloggen innan den släpps...

Jag har nog bara oerhört petigt samvete. Nu måste jag gå tillbaka till packningen. Vi får se vad mitt samvete bestämmer sig för...

1 kommentar:

Boktoka sa...

Vänta åtminstone till recensionsdatum eller att boken är släppt tycker jag.

Sen kan du brottas med blogg vs Ackis-problematiken...