01 september, 2008

Så att ni har något att titta på medan jag är borta....

Eftersom "Dagens Gilmore-dos" kommer att utgå de kommande elva-tolv dagarna så har jag valt några klipp och gjort ett enda stort GG-inlägg. Enjoy. Nu har ni något att se på medan jag är borta. Några av mina favoritscener. (Det är så dumt att vissa av mina favoritscener går inte att hitta på youtube, som scenen då Sookie jagar Jackson runt staden eller när Kirk tror att han är Jesus och håller ett långt tal om välsignelse och tro).



Slutet på Jess och Rorys förhållande - seriens absolut sorgligaste break up. Från "Those are strings, Pinocchio".




Första scenen i Gilmore Girls, någonsin. Från Pilot-avsnittet. (Notera att Stars Hollow inte är det Stars Hollow som man får se i alla andra avsnitt)



Från "The Swan Song", säsong tre, när Jess har fått en mystisk blåtira och alla tror att han har varit i slagsmål med Dean... medan den skyldiga egentligen är något mycket mindre med fjädrar. "It's a vicious vicious bird!"



Paris försöker hitta Stars Hollows smutsiga hemlighet... och ger sig på Luke. Från "Richard in Stars Hollow", tredje säsongen.



Lorelais magiska luktsinne! Från något av de första avsnitten i säsong fyra, när Lorelai besöker Rorys studentrum och känner lukten av Emily... som faktiskt varit där och tagit mått, trots att de inte vet det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket!
Lukten av Emily hade jag glömt. Har börjat om från början med säsong 1 och tänker klara vintern med GG.