24 juni, 2009

Buffy vs Edward (Twilight Remix)

Jag har precis sett världen roligaste videoklipp. Det är en "what if"-video. Tänk om familjen Cullen hade flyttat till Sunnydale istället för Forks. Tänk om Buffy skulle varit Edwards Bella.
Enligt beskrivningen så är det här en feministisk syn på några av Edwards mer "kvinnokränkande" drag. Jag vet egentligen inte vad jag ska tycka. Jag står utanför hela "Twilight är nedvärderande"-debatten, mest eftersom jag inte tycker att man kan analysera allting. Jag ska ha rätt att tycka om en bok utan att behöva bryta ned den till småbitar och tyda budskapet.
Fast, jag måste medge, det bästa i denna feministiska version var att Edward, som är så perfekt och kan få vilken tjej som helst i Twilightverse, inte har en endaste liten chans att få Buffy. (En annan rolig sak är att 90 % av alla Buffys avvisande repliker är riktade till Spike).



Jag hittade videon genom Lazy's Library, tack så hemskt mycket!
Se den!

2 kommentarer:

USB sa...

Hahaha, jisses vad rolig den var. Jag gapflabbade mig genom hela klippet!

Den som gjorde den här videon är verkligen duktig på att klippa ihop saker.

Sarah sa...

Ja, jag blev riktigt imponerad!
H*n måste ju ha suttit och letat igenom Buffy-serien för passande motrepliker...

(Eller så är h*n bara extrem Buffy-nörd som kommer ihåg replikerna utantill)