04 juni, 2009

Två tips

Ett: Om du läser en Agatha Christie-bok (i mitt fall "The Murder of Roger Ackroyd") - slå inte upp boken i slutet av misstag! Jag råkades göra det och gissa vad mina ögon lyckades hitta "...the murder is...".

Två: Muse har konsert i Sverige på min artonårsdag (24 oktober för den som undrar) och jag vill så gärna fara och se dem, fast det är omöjligt då jag ska göra Högskoleprovet just den dagen. En klasskompis till mig, vi kan kalla honom "Dean"*, ska fara och se dem och jag är riktigt avundsjuk. Det är mitt tips - och deras live-skiva HAARP måste vara en av de bästa live-skivor som jag någonsin har hört. Varför? Jo, för vissa låtar är nästan BÄTTRE live än vad de är i orginalversionen, t.ex. Time Is Running Out (min favoritlåt med Muse), Starlight och Knights of Cydonia (om man bortser från det långa bas/elgitarrsolot - som är precis lika långt i orginalversionen också). Jag, "Dean" och Stephenie Meyer kan inte ha fel - Muse är värda att lyssna på!

* Jag valde smeknamnet Dean av två anledningar - dels för att Dean är Sookies smeknamn på hunden (hostsituationsteckenhost) som hon hittar i "True Blood"/"Dead Until Dark" och dels för att denna klasskompis och Dean Forester a.k.a Rorys Dean har liknande yrken - och nu pratar jag inte om hantverkaryrket.

Inga kommentarer: