16 juni, 2009

Deprimerande, check. Kvinnligt, check. Akustiskt, check.

Vet ni vad som verkligen irriterar mig? När jag har fått en låt på hjärnan, en låt som jag bara måste lyssna på 20 gånger per dag (helst i min iPod, riktigt högt) och jag inte kan få tag på den? Just nu så är Goodbye to You med Michelle Branch som min frustation beror på. En låt som jag första gången hörde i Buffys "Tabula Rasa" (sjätte säsongen, avsnitt åtta) och sedan dess har fått lust att lyssna på då och då. Nu så räcker det inte. Jag måste få tag i den och självklart så finns inte låten på spotify och jag känner inte direkt för att betala 9 kr. (Nej, jag är inte snål, utan jag litar bara inte på sådana där köpa-musik-program då en kompis pappa köpte musik för 140 kr som sedan inte fungerade).

Youtube är min enda lösning, men där så tas ju musik bort dagligen.



Det är bara pyttesmå spoilers i videon, man förstår inte vad det är som händer om man inte har sett avsnittet eller början på säsongen. Förresten så är det ca 90 % Michelle Branch live at the Bronze och 10 % deprimerat Buffy-gäng. (Btw, jag har börjat få tillbaka min Spike-hjärtrytm, alltså varenda gång jag ser Spike så flippar mitt hjärta till av glädje. Det är fangirlism mina damer och herrar).

Inga kommentarer: