16 juni, 2008

Gilmore Girls-marathon

Jag skäms. Jag har inte läst någonting på två dagar. Jag återuppladdar mina batterier efter skolavslutningen, det brukar ta en vecka eller så. Jag sover, äter och ligger i soffan och orkar knappt lyfta en arm för att sänka ljudet på tv:n. Mina ögon är för trötta för att läsa helt enkelt.

Det är tur att jag har en annan drog, utöver läsning. Gilmore Girls. Det senaste dygnet så har jag sett på 9 avsnitt. De är nog nytt rekord. Jag är på femte säsongen av denna underbara tv-serie med alla snabbpratande halvgalna karakärer. Om jag skulle få välja var jag helst skulle vilja bo så skulle jag svara Stars Hollow.

Mitt enda problem med serien är att det är omöjligt att välja sida. Vanligtvis så finns det en person som man tycker att en karaktär bör vara tillsammans med, men i GG är det omöjligt.
Jag älskade Rory/Dean - trots att han blev sur hela tiden. Ännu mer så gillade jag Jess (sur Milo Ventigmila som bokfantast, hallå) även om han och Rory inte passade lika bra ihop. Jag har faktiskt aldrig sett de nyare avsnitten, så allting är en helt ny experience för mig nu. För första gången så har jag öppnat ögonen mot Logan, och gjort dilemmat ännu svårare. För nu finns det tre killar som Rory kan, är eller har varit tillsammans med (egentligen fyra med Marty... Han glömde jag)... och jag kan inte bestämma vilket som var mitt favoritförhållande.
Vad tycker ni?
Vilken kille var bäst; Dean, Jess eller Logan?

Samma med Lorelai. Jag kan inte bestämma om jag vill att hon ska vara med Luke eller Christopher. Varför kan de inte dela?

Jag bjuder på två av de roligaste scenerna så här långt, från avsnitt 10 i säsong 5.





5 kommentarer:

Erika sa...

Definitivt Jess - jag tyckte det slog gnistor om dem! Det kan ju iofs ha att göra med att Alexis och Milo dessutom ett par på riktigt i flera år...
Dean har jag alltid uppfattat som lite tråkig och mesig. Logan gillade jag inte alls till en början, då han är en snobbig rikemansunge, men lyckligtvis skärper han till sig med tiden.

Klara sa...

När det gäller Rorys förhållanden är det knepigt. På något sätt känns det alltid som att det är Rory så får ge vika i förhållandet med Logan även när Rory egentligen har rätt. Han lyckas alltid slingra sig undan och även när Rory försöker vara hård mot honom så slingrar han sig på något vis - gillas inte av mig.

Gällande Lorelai är valet enkelt - Luke vinner helt klart över slisken Christoffer!

Sandra sa...

Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess Jess!!! <3333

Eller...alla har ju haft en stor del av hennes liv,
Dean = första kärleken (?), han lärde henne allt
Jess = Bad boyen som fick henne ha roligt
Logan = Den hon ska spendera sitt liv med, mannen för den vuxna Rory <33

Jag gillar Jess (nähä? XD) och Logan bäst ^^

Och jag tycker att Lorelai ska vara med Luke! :P Hon behöver någon rolig, inte en torrboll som Christopher!

Anonym sa...

Lorelai och Luke är som skapade för varandra. Och visst är väl ändå Jess den charmigaste av Rorys pojkvänner?!

Sarah sa...

Jag har nu, efter att ha sett hela serien bestämt mig.

Visst är Lorelai och Luke meant to be, men jag tog med Christopher i beräkningen - för även om han är en vuxen version av Dean, som alltid blir svartsjuk och gnällig - så gör han Lorelai lycklig... korta stunder. Jag gillade honom mer i de första säsongerna, men tycker inte om att han särar på L&L.

Av Rorys pojkvänner så är Dean sötast i första säsongen, för då har han inte blivit svartsjuk och gnällig ännu. Det blir värre när Jess kommer in - och direkt vill jag att R&J ska bli tillsammans. Jess är helt klart min favorit, trots att han och Rory hade en hel del meningsskiljsaktigheter. Han var nog en aning för sluten för henne då, men sen när han kommer med sin bok och när hon besöker honom så vill jag bara att hon ska dumpa Logan och ta honom tillbaka.

Jag gillar Logan. Fastän han är bortskämd och oansvarig i början så skärper han sig och nu, med fyra avsnitt kvar, så tror jag verkligen att han är den pojkvän som kan göra - och har gjort - Rory lyckligast.

Har ni märkt hur lika Luke och Jess är?