17 juni, 2008

Gilmore Girls part two

Jag har nu sett mer än en halv säsong inom 26 timmar. Ouch. Jag kan inte ha mycket till aktivt liv utanför soffan just nu.

Först hade jag tänkt att svara på kommentarerna i inlägget nedan och berätta min åsikt om Rory-killarna, men jag upptäckte att svaret krävde en hel massa plats så det fick ett eget inlägg.

Dean: Jag gillar honom mest första omgången han är tillsammans med Rory. Han har en tendens att bli avundsjuk och gnällig, som gör att han inte är min favoritkille, men det är ändå någonting mellan honom och Rory som får mig att tycka att de passar bra ihop. Först beter han sig som ett needy klängigt avundsjukt ... svin, men i nästa sekund så gör han något riktigt sött.
Jag tycker synd om honom i femte säsongen när han gör slut med Rory - mer än vad jag tyckte synd om henne.
Favorit Dean-scen: Parkeringsscenen på Chilton i första säsongsfinalen.


Jess: Åh, Jess. Först - om jag får vara ytlig - så måste jag säga att utseendemässigt så är Jess helt klart Rorys bästa pojkvän. Både Dean och Logan är snygga, men jag älskar Milo Ventigmila och den lite mörkare bad boy-stilen framför Deans ... "jag-vet-inte-vad-jag-ska-kalla-den-stil" och Logans play boy-stil. Även om Jess var otrevlig och sur så hade han ändå ett hjärta av guld och han och Rory passade jättebra tillsammans - förutom att de hade vissa kommunikationsproblem pga hans ovilja att dela med sig vissa saker. Det var riktigt sött då de bytte bok och musiktips eller satt och diskuterade något väldigt intellektuellt.
Favorit Jess-scen: Ehm. Det blir en three way tie mellan slutet på "Take the Devilled Eggs" när de har kastat ägg på hans bil, när han säger att han älskar Rory eller när han försöker få henne att rymma iväg med honom.

Logan: Jag får återkomma med min Logan review eftersom jag inte ahr sett så mycket av honom ännu, men fastän han är en aning snobbigare än de andra två så är han... Han är söt.

Eftersom jag känner mig givmild så bjuder jag på två av mina favoritscener från tredje säsongen, båda från avsnitt 6 (?) "Take the Deviled Eggs...".
(Snabbakgrund: Rory och Jess är inte tillsammans än. Rory är irriterad på Jess för att han är en flickvän. De har varit på Christophers flickväns baby shower så Lorelai är irriterad och Gilmore-flickorna behöver utlopp för sin frustation.)




Inga kommentarer: