13 juni, 2008

Sommarläsning 1.0

Nu när jag äntligen har sluppit ifrån skolan och kan slappna av så har jag tid att sammanställa min sommarläsningslista - som ändå inte kommer att följas.
Min sommarläsning kommer att bli ett ihopplock av gamla favoritserier, fantasy, böcker som har stått i min bokhylla länge och samlat damm för att jag har inbillat mig att jag inte har haft nog med tid att läsa dem. Sedan så kommer ju mina nya inköp säkert att hamna någonstans på listan.

Här är några böcker som jag har lovat mig själv att jag ska hinna läsa under sommaren.
  • The Return of the King av J.R.R Tolkien - of course
  • Parfymen av Patrick Süskind
  • Blonde av Joyce Carol Oates - som jag köpte på bokrean 2007, men inte har hunnit läsa pga "för lite tid".
  • Älskad, saknad av ovan nämnda författare
  • Shantaram av Gregory David Roberts
  • Mannen i mitt liv av Curtis Sittenfeld
  • Historikern av Elisabeth Kostova - som jag köpte förra sommaren.
  • A Great and Terrible Beauty av Libba Bray
  • Mists of Avalon av Marion Bradley Zimmer
  • Harry Potter - TRADITION. Jag läser alltid Harry Potter på sommaren.
  • Living Dead in Dallas av Charlaine Harris - om jag nu får den.

Och sist, men inte minst... Breaking Dawn av Stephenie Meyer.

Andra augusti. Det ni. Då kommer jag vara helt okontaktbar och sedan så kommer min blogg att explodera i ett stort känslosamt inlägg där jag klagar, hyllar och gnäller.

Nu ska jag titta runt på lite olika bloggar och uppdatera min lista med böcker som inte redan finns i min bokhylla.

Inga kommentarer: