12 juni, 2008

The Perfect Deal

Jag och mamma har en deal. En perfekt deal. Jag förstår inte hur jag kom på den. Jag är ganska nöjd med mig själv. Min bokhylla kommer snart att utökas - stort.

I våras så fick jag mamma att lova mig en bok för varje MVG jag får i kursbetyg, och nu när första året på gymnasiet är slut så kan jag konstatera att det har gått bra. 10 MVG:n av 10 möjliga kommer att se bra ut i min bokhylla. Så nu har mamma i hemlighet fått välja 10 böcker från mina önskelistor (indelade efter genre) på adlibris och jag ser fram emot att få paketet. Den enda nackdelen med dealen är att det är hemligt vilka böcker hon har beställt, och jag får inte kolla. Jag kommer aldrig att klara av det. Nyfikenhet, ditt namn är Sarah. Jag kommer att bryta ihop innan bokpaketet hinner hit.

Jag kan i alla fall gissa vilka böcker som finns med i paketet. Först och främst så gissar jag att "Den gröna milen" finns med, för mamma älskar den boken och jag tror att hon vill ha den lika mycket som jag. Sedan så tror jag att minst en Charlaine Harris-bok finns med, för jag har pratat så mycket om att jag vill ha dem. Min sista gissning läggs på "The Host" av Stephenie Meyer, för mamma vet hur mycket jag älskar "Twilight".

Inga kommentarer: