24 mars, 2008

Bloggspot.se tillbaka

Upptäckte precis att bloggspot.se har gjort tillbakatåg. Undra om min blogg fortfarande finns kvar någonstans? Jag skulle aldrig tänka tanken att överge den här bloggen och återgå till min gamla då blogspot.com är så mycket bättre - dock så har den andra bloggen ett kortare och behändigare namn, men det är enda fördelen med det hela.

Jag vill se mina tidigaste inlägg; tafattare, mer utstuderade och försiktiga än inläggen är nu för tiden. Jag var livrädd för andra bokbloggare (det är jag fortfarande, fast nu vet jag att ingen bits) och ville inte verka oerfaren. Så jag minns att alla mina recensioner var otroligt vaga om min åsikt om böckerna. Jag ville inte lovorda en bok som alla andra tyckte var dålig och jag ville inte avfärda en bok som andra såg som ett mästerverk. Nu för tiden så bryr jag mig inte så mycket. Jag har läst 10-20 "dåliga" recensioner på Twilight, och jag har inte ändrat mig det minsta. Jag kommer fortsätta att dyrka Twilight tills folk får sår i öronen.

Jag väntar i alla fall med glädje, och skräck, på att få se om min gamla blogg dyker upp. Troligen så kommer alla inlägg ha försvunnit om den trots allt kommer tillbaka, men man kan alltid hålla tummarna.

(För övrigt så fick jag min bokhylla idag och snickrade ihop den själv. Jag trodde att det skulle bli bättre, men resultatet blev det motsatta. Nu har jag panik för att bokhyllorna ser så luftiga ut.)

Inga kommentarer: