20 mars, 2008

Nära-döden upplevelse

Ett tecken på min överdrivna fan girlism visade sig idag när jag var ute och åkte skoter. Utan hjälm, vilket inte är så smart, men jag hade ingen och vi skulle inte köra så snabbt. Men mitt ute på älven så guppar skotern till så att jag tappade taget och ramlade av. Kanske ska nämna att de tidigare uppsatta hastighetsbegränsningarna var överskridna, men som tur var så hade vi just startat efter ett litet uppehåll, så vi hade inte hunnit få upp alltför mycket fart.
Så jag ramlar av skotern, och medan jag flyger i luften - säker på att jag kommer att bryta nacken - så tänker jag bittert "Om Edward var här så skulle det här inte hända!".

Till och med i det jag trodde skulle vara mitt dödsögonblick så tänker jag på honom.

(Kan lugna er med att det enda som hände var att jag fick ett blåmärke på höften och ett svullet knä, inga inre blödningar eller hjärnskakningar eller någonting. Jag slog inte ens i huvudet.)

Inga kommentarer: