08 mars, 2008

Melodifestivalen

Idag så fick jag min Sex and the City shoe box, den kompletta serien i söt rosasvart kartong. Vad kan vara mer passande på internationella kvinnodagen?
Jag hade planerat att tillbringa dagen tillsammans med Carrie och de andra tjejerna, men det blev lite ändrade planer. Oväntat besök, skoluppgifter och Försoning förstörde min dag i soffan.

Melodifestivalen ledde till lite sprida tankar. Är inte Martin Rolinski egentligen väldigt lik Lestat? Om man tar min bild av Interview with the Vampire-Lestat och morphar ihop den med Tom Cruises version av Lestat så skulle man få fram BWO-Martin.



Lestat?

Och sedan The Poodles & E-type, ger inte de lite "Real Men"-varning? Långt hår, tajta skinnbyxor, 70/80-tals rockvibbar inklusive pudelfrisyr. Jag kan riktigt se dem hänga med Luke Costello, lyssna på Bon Jovi och lira luftgitarr. Speciellt Kicken. Kicken skulle kunna vara "Real Men"-killen som Marian Keyes glömde att nämna.

1 kommentar:

Calliope sa...

Hahaha :D
De är ju extremt lika! Det är kul på fler sätt än jag kan räkna... Varför har jag inte tänkt på det tidigare?