16 mars, 2008

Romeo och Julia

Jag är inne i en Romeo and Juliet-period just nu. Jag är galen i Shakespeare's tragedi och nu har jag fallit ner överdoseringsträsket.

Jag längtar tills jag är klar med Borta med vinden så att jag kan läsa min nyinköpt superbilliga Romeo and Juliet (14 kr på adlibris, det ni). Jag har sett Shakespeare in Love lite väl många gånger på sista tiden, mest på grund av citaten från Romeo och Julia. Jag kommer ibland på mig själv med att citera början "Two households, both alike in dignity, in fair Verona, where we lay our scene..." i de konstigaste situationerna.

Ikväll ska jag spela in Romeo + Julia (med Leonardo DiCaprio och Claire Danes) som går oacceptabelt sent, 23.35 på 3an. Stackars hårdpluggande naturare måste sova vid den tiden och lägga all sin tillit till den inte alltid fungerande videon.

Toppen på isberget är min nötning av Dire Straits-covern "Romeo and Juliet" med The Killers.

"Well, you can fall for chains of silver, you can fall for chains of gold
You can fall for pretty strangers and the promises they hold
You promised me everything, you promised me thick and thin, yeah
Now you just say, "Oh, Romeo, yeah, you know
I used to have a scene with him""

Jag har faktiskt sjunkt så lågt att jag börjat tycka att Romeo egentligen inte är ett sådant dumt namn och kanske kan vara ett potentiellt namn till mina framtida barn, som kommer mobbas på skolan (eller beundras) på grund av sina litteraturbaserade mellannamn. Gissa varifrån Sirius, Edward och Darcy kommer?

Inga kommentarer: