05 mars, 2008

Twilight-feber

Jag var inne på World of Malin och upptäckte att hon hade skrivit en recension på Om jag kunde drömma och ett tu tre så blev jag helt Twilight-febrig.

Jag mååste ha Twilight, nuu. Hela min kropp kräver att få stilla sitt Edward-behov.
Men jag är stenhård och håller mitt löfte. Ingen Twilight före påsklovet.

Jag gissar att löftet är brutet innan söndagen. För om det är någonting som jag inte kan stå emot så är det Edward Cullen, vampyrkärlek och Twilight. Jag har upptäckt ett nytt drogberoende. Det är som de där känslorna som den första kärleken väckte. Känslan av att man svävar på fluffiga rosa moln varenda gång som den där killen kom inom synhåll. Så är jag när det gäller Twilight. Nämn Twilight, nämn Edward, placera en bok framför näsan på mig... och jag blir helt euforisk och varm inuti... och får abstinens.

Twilight borde ha en varningstext, de borde varna känsliga kärlekskranka "hjälte-syndrom"-älskande vampyrfantaster från att läsa boken, för de kan inte få nog.

Inga kommentarer: