11 mars, 2008

Ingen Scarlett

21 sidor in i Borta med Vinden ställer jag mig frågan; Vad har jag egentligen gett mig in på?

Boken är en klassiker. Den innehåller en kärlekshistoria och en viljestark ung kvinna. Den utspelas på en tid där stora klänningar dominerade (där har jag hittat mitt favorittema! kostymlitteratur). Den är detaljrik...

... MEN är den inte lite väl detaljrik? Jag vill inte läsa om Bröderna Tarletons väg hem från Tara. Jag vill läsa om Scarlett. Efter 8 sidor med endast tvillingarna och deras svarta betjänt som sällskap så känner jag mig lite... lurad.

Om en så tjock bok ska kunna få epitetet älskad så måste den väl vara bra?
Sandra var ju också positiv, och jag vet att vår boksmak är nästan identisk...

Jag får ge den en chans till, men jag hoppas att tvillingarna försvinner... snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Borta med vinden läste jag för något år sen. Tyckte den var fin men lite väll tjock.

Sarah sa...

Jag har nu kommit lite längre in i boken och det börjar lossna :)