21 mars, 2008

Ännu ett intetsägande inlägg

Det här är mitt femte inlägg på bara några dagar som inte handlar om en speciell bok á la recension. Oftast så brukar ju min blogg mest bestå av recensioner, men eftersom jag inte har läst någonting på ett bra tag (35 sidor ur Everyone Worth Knowing räknas inte) så fylls bloggen ut med fakta som får intresseklubben att dö av upphetsning.

Kan börja med att berätta om nattens dröm. Jag dansade med en jättesnygg kille (typisk tonårsdröm), twisten ligger i att killen var vampyr och hade ett outtalbart namn med 95 % vokaler. Vi kan kalla honom får Ilanou tills vidare. Han hade svart hår, svart polotröja och såg lite latino ut. Kan inte säga att jag var missnöjd. Enda felet var att jag inte var mig själv, utan istället så var jag Kristen Stewart. Varför får hon alla söta vampyrer?

(Efter psykologi A-kursen så måste jag alltid analysera mina drömmar. Jag tror att den här har sin grund i att jag känner ett stort behov efter kärlek och snygga vampyrer är en av mina svaga punkter. Dansandet kommer nog ifrån att min lillasyster hade danskväll på skolan och jag saknade högstadiedanserna. Kristen Stewart kommer helt klart ifrån att jag suttit och kollat in bilder från inspelningen av Twilight innan läggdags.)

För att fortsätta på vampyrtemat så upptäckte jag idag två högst välkomnade saker.
1. Volterra, vampyrstaden från New Moon, finns på riktigt och jag och Sandra har redan börjat planera vår semester dit. Vi tänker dock inte gå in i några gamla byggnader, utan bara tälta framför klocktornet.
2. Anne Rice har diabetes. Det är säkert inte någonting hon hurrar för, men det gör jag eftersom jag har fått ännu en fellow-diabetiker och det är alltid trevligt när man får reda på att man har någonting gemensamt med en favorit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag längtar till semestern!! Tror du att vi kan få tag på någon stilfull, äckligt dyr bil att köra in i staden med, eller måste gå till fots? :P

Vänta här nu, har du diabetes? :O

Sarah sa...

Vi får väl hyra en gul vilket-märke-det-nu-var... eller stjäla en ;)

Ja, det har jag... Visste inte du det? :S Jag borde väl ha nämnt det någon gång under 9 månaders kontakt ... eller jag kanske inte har det :o
Du måste väl ha sett min spruta när jag var hos dig? :p

Anonym sa...

haha, måste erkänna att jag också haft en riktigt knöppa drömmar efter att ha lagt ner boken twilight och gått och lagt mig.

Sarah sa...

Jag har haft så många Twilight-relaterade (eller vampyrrelaterade) drömmar att jag knappt kan räkna dem.

Den värsta var ändå när jag drömde att James förföljde mig och just innan jag vaknade så drömde jag att jag låg i min säng och såg James stå vid dörren. Det tog en vecka för mig att inse att James aldrig stått vid min dörr.

(Sandra: Det glömde jag att berätta om till dig)

Anonym sa...

Hej hej, jag ville bara säga att jag var i volterra för bara några dagar sedan, jätte lycklig över att få se platsen där det hela ägde rum, men besviken blev jag när jag märkte att inget i staden matchade beskrivningarna :/ ... förmodligen har meyer tagit miljön från en annan stad men valt namnet volterra för det var.. lättare? men men, mysig stad, ha bara inte samma förväntningar som jag -.-