15 november, 2008

Dataproblem

Min dator har de senaste dagarna betett sig väldigt konstigt och jag tror att den kanske har hamnat i ett ohjälpligt tillstånd. Varenda gång jag startar den så går det ca 2 minuter - då allting går väldigt segt - och sedan så blir skärmen blå. Jag ska be pappa, eller någon av datakillarna i min klass, ta en titt på den. Jag hoppas att det inte är någonting som inte går att fixa, för under de senaste åren så har jag blivit ganska fäst vid min dator... och nu är jag ännu mer fäst vid den då den liknar Veronica Mars laptop väldigt väldigt mycket.
(Jag och Veronica måste ha samma smak när det kommer till teknologi, för jag hade en precis likadan Samsung-mobil som henne för några år sedan).

Så under veckorna framöver så kan det bli så att bloggen kan verka väldigt ouppdaterad under några dagar - för att sedan drabbas av en inläggsbomb med 5-6 nya inlägg på en gång de gånger jag får tag på en dator.

2 kommentarer:

USB sa...

Jag vet hur det är, jag gick med en dator som stängde av sig utan förvarning lite då och då, helt utan mönster. Vi sände den på reporation två gånger men ingen kunde hitta felet. Jag hade den i över ett halvår, sen tröttnad mina föräldrar på min och min systers eviga klaga och köpte en ny på rea.

Jag kan inte beskriva hur glad jag är över denna, nu kan jag spela spel och skriva noveller som faktiskt sparas när jag vill och som jag inte behöver starta på nytt hela tiden.

Sarah sa...

Min dator har haft sina problem tidigare, men de har alltid försvunnit av sig själv. Det kanske inte är det ultimata sättet att handskas med en dator, men jag har blivit van vid det. Den brukar ibland bli jätteseg i en vecka eller så, för att sedan bli bättre än någonsin i några veckor... och så går det runt sådär.

Jag hade tänkt försöka hålla liv i den här tills det är dags att fara till universitetet/högskolan, men jag vet inte om det är möjligt...