21 november, 2008

Rosalie Hale

Jag har inte sett "Twilight"-filmen än, så jag har kanske inte rätt att gnälla över castingen, men jag kan ändå inte låta bli att säga några väl varda ord om bilderna som jag har sett. Jag har ingenting emot Nikki Reed, men jag tycker inte hon direkt utstrålar Rosalie-känslor. Hon är ju så mörk och Rosalie beskrivs ju som en ljus isdrottning, ungefär. På de få bilderna jag har sett från filmen så tycker jag att Nikkis blonda hår ser lite... fejk ut.

Jag kan inte få bort min bild av Rosalie från näthinnorna. Om jag hade fått casta filmen (utan att ta hänsyn till skådespelarnas ålder eller vilja) så hade jag helt klart låtit Olivia Wilde spela Rosalie. Dels för att hon är bedövande vacker och dels för att jag alltid har sett henne som Rose, redan från början.

vs


Jag fullkomligt älskar Olivia Wilde. Både Nikki Reed och Olivia har varit med i "O.C". Olivia spelade Alex Kelly, den bisexuella bartendern som dejtade både Seth och Marissa i andra säsongen och utöver det var en av mina favoriter bland de kvinnliga karaktärerna (tillsammans med Summer och Julie Cooper). Nikki Reed hade en liten roll som Sadie, Johnnys kusin, i tredje säsongen. Då hade hon dock mörkt hår och var jättesöt.

Just nu så är Olivia Wilde med i "House M.D" och ja, jag älskar henne där också.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Mm, håller med om att det blonda håret ser fejk ut. Jag tycker att Nikki är jättevacker annars, men hon är för mörk i sig själv för att ha blont hår.

Sarah sa...

Hon är ju jättesöt när hon är mörkhårig. Det är som att man kan se på henne - trots att hon är ljuspudrad och har färgade ögonbryn - att hon egentligen inte är blond. Jag tror att det är för att hon har latino-aktiga drag. Fast hon är väl inte av latinamerikanskt ursprung?