15 november, 2008

Nörderi på högsta nivå

Jag har varit riktigt förkyld de tre sista dagarna och alla vet väl vad jag gör då jag är sjuk?
När jag egentligen har hur mycket tid som helst att ligga ner och läsa, tar jag då tillfället i akt?
Nej. Jag gnäller om hur lite tid att läsa jag har och hur stressad jag är, och sedan så ligger jag och har tv-seriemarathon och riktigt nördar mig och ser på allt extramaterial.

Det var så jag upptäckte att det finns Audio Comments av skådespelarna till alla avsnitt fr.o.m det tolfte avsnittet i första säsongen av "Heroes". Det var en jäättefin upptäckt. Så fin att jag de senaste dagarna har snittat 10 avsnitt/dag - egentligen 5, men först så måste jag ju se dem utan kommentarer och sedan med. Perfekt träning i hörförståelse i engelska.

Dessa dagar har gett mig några ny upptäckter:

1. Sylar har extremt bra skosmak. Han har nämligen exakt likadana Converse som mig. Svarta. Det måste ge ett plus i kanten. Visst?

2. Den här är väldigt ovälkommen, riktigt creepy och jag försöker att få ut den ur huvudet, men det går inte. Jag skulle väldigt gärna ta hit the Haitian och be honom få mig att glömma att jag någonsin tänkte den här tanken i första hand. Jag tror att jag har blivit kär i Sylar. It's repulsive. Varför skulle jag annars le varenda gång han kommer upp i bild? Jag känner inte ens den där äckelkänslan då han gör sin psycho-blick längre? Att sedan Zachary Quinto verkar vara en riktigt trevlig kille på kommentarerna gör inte saken bättre.

3. För att fortsätta om Sylar så har jag först nu upptäckt det där tickande klockljudet som alltid spelas i bakgrunden så fort han är med i en scen. Så jag har ett tips till alla "hjältar":
Om ni hör ett tickande ljud. Spring!...

Jag höll på att lyda det rådet igår kväll. Jag hade varit riktigt inne i kommentarerna och eftersom jag ser avsnitten på en bärbar dvd - med hörlurar för att inte väcka resten av familjen - så kom tystnaden väldigt abrupt då jag slog av den. (De brummar otroligt mycket). Plötsligt när jag ligger där i sängen så hör jag ett tickande. Först så trodde jag att jag inbillade mig det, men det var på riktigt. Så jag låg där, skräckslagen, och trodde att Sylar hade kommit för att ta min kraft (det faktum att jag faktiskt inte har någon som helst kraft, bara ett riktigt dåligt immunförsvar, gick aldrig upp för mig) och visste inte vad jag skulle göra. Helt plötsligt så slår det mig. Det där tickande ljudet... det är ju min väckarklocka. Så mitt andra råd:
Ta ut batteriet ur väckarklockan om du precis har sett Sylar tickande mörda någon.

4. Grrr.. Det här inlägget kommer BARA att handla om Sylar. Grr. Jag är så arg för att ett av de säkraste tecknen på att jag tycker om någon är att jag babblar om dem oavbrutet. Så mamma har alltid vetat vem jag var "kär" i på låg- och mellanstadiet för jag babblade om dem hela tiden. Så, mitt kärleksobjekt just nu verkar vara en psykotisk seriemördare med övernaturliga krafter - great. I alla fall så måste jag säga att bland det roligaste jag hörde på de där avsnittskommentarerna var i slutet av ett avsnitt som Zachary Quinto hade kommenterat och han avslutade med att glatt säga: "Hey, this is Sylar, thanks for watching". Oddsen att han verkligen skulle säga det är inte bra. Oftast så säger han ju bara "Hi" väldigt läskigt - kombinerat med psychoblicken.



Den omtalade blicken





Dagens mest underhållande fakta är ändå detta:
Hunden som spelar Mr Muggles heter IRL ... Lestat och är en riktig diva som hotade att lämna tv-serien om inte kontraktet ändrades.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kom på först i säsong 3 att jag gillade Sylar...

Han är nästan söt i de avsnitten jag sett - vilket är väldigt störande, på ett udda och perverst sätt.