12 november, 2008

T-shirt från Bokhora

Jag har gett upp hoppet om att någonsin kunna köpa en Lestat-tröja, men nu har jag hittat en ny, bättre, svensk t-shirt som jag bara måste ha. Ha-begär är bara förnamnet.

Jag vill ha en t-shirt med egen text från Bokhora, fastän själva tanken på t-shirten ger mig panikångest. Direkt jag såg tröjan så visste jag att Gud skapade den för att jag skulle kunna bära den. Det var kärlek vid första ögonkastet, tills jag började planera vad det isåfall skulle stå på den. Namnet på mina favoritförfattare förstås, men vilka är mina favoritförfattare? Hur kan jag välja ut fem? Tänk om jag väljer fel?

Sedan så började jag tänka utanför författarcirklarna och det var då paniken började komma krypande. Jag kanske skulle kunna trotsa författartemat och istället göra en t-shirt med mina favoritböcker? Mina litterära favoritpersoner? Mina litterära kärlekar? Favoritklassiker? Favoritvampyrer? (notera att det vid det här laget hade börjat att spåra ut).
För att göra det ännu värre så fick jag syn på bilderna på mitt skrivbord. Jess Mariano. Såklart att HAN måste stå på min tröja. Varför skulle jag inte kunna göra en tröja där jag listar mina favoritserier? Favoritpersoner i serierna? Favoritkillar i serier? Fiktiva favoritpersoner över huvudtaget?

Så om jag känner mig själv rätt så kommer det inte bli någon tröja. Jag kommer helt enkelt ha för mycket beslutsångest för att kunna bestämma mig för vad det ska stå tryckt på tröjan... eller så kommer det sluta med att jag sitter här - pank - med 100 t-shirtar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Satt just och övervägde om jag hade råd med en... fast en tröja med röd mittenrad. ;)
Kanske du kunde ställa dig framför bokhyllan, blunda och slumpa fram fem författare/böcker?

Sarah sa...

Det låter som en ganska bra taktik att ta till, fast det fungerar aldrig för mig. Jag brukar göra så när jag inte kan välja vad jag ska läsa, men det slutar alltid med att jag byter bok i alla fall. :)