07 november, 2008

Okej, jag ger mig...

... det blir ännu ett inlägg om Veronica Mars.

Läsningen och bloggen har lidit på grund av tidsnöd på sista tiden och värre lär det bli. Jag har nämligen fått mitt Ginza-paket... med första säsongen av Buffy och andra säsongen av "Veronica Mars". Nu kommer jag äntligen att få veta vem det var som kom och hälsade på hemma hos Veronica klockan tre på natten. Logan eller Duncan? (Jag tänkte skriva "Gissa vem jag håller på?", men insåg att det inte behövs. Jag favoriserar Logan through and through. )

Två saker som inte får hända under andra säsongen:

Veronica får inte bli tillsammans med Duncan igen - då jag tycker att han är ganska tråkig. Man har inte sett så mycket av dem.. men jag tycker inte att de har någon kemi och let's face it. Duncan ser inte ut som en kille som skulle skynda sig från skolan för att nita en misstänkt våldsman och rädda Veronica, som vissa andra gör.

Ingenting får hända med Logan. Han får inte dö, inte bli skadad, inte bli krossad, inte bli utstött, inte bli fattig och inte bli utslängd från skolan. Han får inte heller bli gripen av polisen eller på annat sätt hamna i trubbel som kan ge stora problem. Han får inte heller bli överkörd av en ilsken latino-motorcykelgängledare, Weevil, eller bli manipulerad av sin syster. Logan måste få ha ett lugnt och trevligt liv. Han hade nog med problem i första säsongen.
(As if. Jag tror inte att det finns en enda människa - verklig eller fiktiv - som har mer otur än Logan Echolls...)

So long, farewell. Auf Wiedersehen, goodbye.
Nu ska jag återvända till Neptune, California och de dryga 90909-bratsen.

Inga kommentarer: