04 november, 2008

Who the Fuck is Lucas?

Jag lovar att det här ska bli det sista "Veronica Mars"-inlägget på ett bra tag nu, men det är en sak som håller på att driva mig till vansinne just nu. Flera av skådespelarna som dyker upp i olika avsnitt har någon gång spelat en mindre roll i "Gilmore Girls". Teddy Dunn som spelar Duncan Kane är t.ex. killen som Emily nästintill tvingar Rory att gå ut på dejt med under sitt första år på Yale. Killen som bara dricker med sina vänner och sedan lämnar Rory ensam på baren så att Dean får hämta henne. Kommer ni ihåg honom?
Rorys klasskamrat Brad från Chilton, som flydde från skolan för att han var livrädd för Paris och senare blev Broadway stjärna, är också med i ett avsnitt.

Jag tycker bara att det är roligt att se skådespelare som man känner igen i birollerna, men det finns en kille som jag bara stör mig på. Nämligen Deputy Leo D'Amato - Max Greenfield - som jag känner igen från "Gilmore Girls". Jag vet att jag har stört mig på hur han pratar tidigare. Det visste jag första gången jag såg honom och enligt IMDb så har han varit med i avsnittet "Chicken or Beef?" från fjärde säsongen (avsnittet då Dean gifter sig) och spelat Lucas.
Men vem är Lucas?

Jag har gått igenom varenda synopsis av avsnittet jag har hittat på internet och inte en enda av dem nämner en Lucas. Inte en enda av dem nämner ens att Lorelai eller Rory eller Luke eller någon annan karaktär träffar en Lucas. Så vem är denna Lucas!?
(Sedan så stör jag mig även på honom för att han i vissa vinklar ser ut att vara Sylars lillebror).

Ett säkert tecken på att man har sett för mycket på "Veronica Mars":
När man hör på Queens "We Will Rock You" och tycker att de sjunger "Weevil, Weevil rock you".

4 kommentarer:

USB sa...

Du är säker på att någon inte bara skojar med dig? För på Wikipedia har jag hört talas om vissa grodor som slunkit in. Som sökkatalogen för mitt lokala bibliotek, på "Låt den rätte komma in" så står det att Eli heter Elin.

Anonym sa...

Detta var ju intressant, jag har första säsongen Veronica Mars och GG har jag sett ett par, tre varv, så om du bara väntar några månader kanske jag kan hjälpa till... :-)

Sarah sa...

Ja, det måste nog vara något sådant. Fast jag tror att jag ska sätta mig ner och se på det avsnittet för att vara riktigt säker på att jag inte har missat honom :)

Aidaho sa...

vet du vad jag tror man behöver i ett sånt här skarpt läge??

http://cdon.se/film/gilmore_girls_-_the_complete_collection_(42_disc)-4044398

för att verkligen kunna sätta sig ner och kolla genom om man kan få syn på honom...

Men den här ser mycket mer tråkig/vuxen ut om man jämför med den box jag sett på amazon. Och jag undrar om det är något extramaterial med?? Alltså nåt som skiljer sig från de tidigare säsongboxarna.