02 maj, 2009

Cullen, nej! Dracula... ja?

Jag har gjort ett test, ett "vilken slags vampyr skulle du vara"-test som jag hittade under mina långa runtklickningar. Förvånande nog så fick jag "Noble vampire" dvs. en riktigt klassisk draculian vampyr som bor i slott, sover i kistor och ja, som de viktorianska vampyrerna. Jag som trodde att jag skulle bli någonting modernare efter allla stora "Twilight"/Sookie/Buffy-doseringar.

En fråga löd: "Your vision blurs and fades as blood drains from your cooling body, but you imagine that you can barely see the vampire feeding on you now. It looks sort of like... What?".
Är någon förvånad att mitt svar blev: "Rugged and nice-looking, blonde, wearing a stylish leather trenchcoat"

Leather trenchcoat. Det var det första ordet jag såg och jag tror inte ens att jag brydde mig om att läsa de andra alternativen. Vampyrer ska ha skinnrockar!

Inga kommentarer: