26 maj, 2009

Steg 1 i min "Tömma biblioteket"-plan

Jag har fullbordat steg 1 i min plan att tömma skolbiblioteket på böcker under sommaren. Om man lånar böcker nu så behöver man inte lämna tillbaka dem förrän första veckan i september, någonting jag tänker utnyttja till fullo. Min plan är att fylla min väska med bra böcker varenda dag (tyvärr så har jag en väldigt liten väska som alltid är full av matteböcker) och alltså få ett eget litet bibliotek här hemma under sommaren - med många valmöjligheter.
Jag har inte fått sommarjobb - så jag har all tid i världen.

Idag så lyckades jag få med mig:
  • "Schindler's List" av Thomas Keneally.
  • "The Picture of Dorian Gray" av Oscar Wilde.
  • "Shroud for a Nightingale" av P.D James.
  • "Howard's End" av E.M Forster.
  • "Goodnight Mister Tom" av Michelle Magorian.
  • "The Color Purple" av Alice Walker.
  • "Frankenstein" av Mary Shelley.

Imorgon så tänkte jag leta igenom den svenska sektionen + ta med några Agatha Christie-deckare hem.

3 kommentarer:

USB sa...

Åh, "The Picture of Dorian Gray" är en bok jag är jättenyfiken på. Jag ska läsa den så fort jag är klar med de andra fyra böcker jag håller på med just nu...

Sarah sa...

Jag har hört så mycket bra om den boken att jag tror att jag ska börja på den direkt efter "Brideshead Revisited"!

Jag vet inte hur det är med dig, men jag hatar den där känslan som man ibland får när man läser flera böcker (eller det kanske bara är jag som får den) - då det känns som att de aldrig kommer att ta slut så att man kan läsa något annat.
Felet med att slalomläsa.

USB sa...

Jag håller lite med, men försent att ångra sig nu...