21 maj, 2009

Diken, pengar & tv-serier

Jag är nästan ett helgon, ett väldigt girigt helgon. Jag har anmält mig till att städa diken för att samla in pengar till en förening som jag har gått ut och inte har några planer på att återvända till. Varför utsätter jag mig för sådan tortyr när jag redan har nog lite tid att plugga på?
Jo, för att jag har blivit lovad min del av pengarna i handen. De går alltså inte till lagkassan utan direkt till mig. Så, efter helgen så kommer jag att vara 700-900 kr rikare - beroende på hur många av mina fellow fd. lagmedlemmar som ställer upp.

Jag hann bara få reda på summan innan jag började planera hur bästa sättet att spendera dem skulle vara. Ska jag ta och beställa tredje säsongen av "Veronica Mars" som är olagligt dyr (500 kr)? Eller är det "Twin Peaks Golden Edition" som får komma hem till mig? Eller ska jag slå på stort och påbörja en ny serie - som lika olagligt dyra "Supernatural" eller gamla godingen "Förhäxad"? Eller ska jag ta det lugnt och inhandla "Dexter" för 149 kr och spara resten? Hm.. Det är ett riktigt dilemma. För att göra allting ännu värre så har jag drabbats av en hemskt stor längtan efter att se på "Lost". Jag har aldrig sett "Lost", men en dag så fanns den bara där. Jag vill bli lost på ön. Någon som har lust att låna mig en seriebox så att jag slipper slösa upp alla mina pengar på att bli van tv-tittare?

Fast - smartast av allt - skulle det ändå vara att lägga pengarna på ett gymkort då jag numera har hoppat av alla sorters lagsportr.

Inga kommentarer: